Používá-li vaše společnost několik desítek mobilních terminálů, je implementace systému vzdálené správy (MDM) téměř nutností. Při použití MDM budete mít o terminálech přehled ve smyslu jejich komplexní evidence (umístění, informace o hardwarových i softwarových komponentech). Budete mít možnost jednoduše a rychle zařízení připravit k činnosti, překonfigurovat je pro použití na odlišných lokalitách apod. Mobilním uživatelům budete schopni poskytnout okamžitý helpdesk.
Systém vzdálené správy se však s výhodou uplatní i u menších instalací, obzvláště v případě, kdy se na mobilních zařízeních používá software typu "silný klient", který vyžaduje častou aktualizaci. Systém vám umožní nahrávat software na zařízení vzdáleně bez nutnosti je shromažďovat na jednom místě, což může být leckdy problém, obzvláště u mobilních zařízení používaných v terénu. To může velmi usnadnit a zefektivnit prácit nejenom IT pracovníků.
Systémy vzdálené správy dokáží sledovat také využití zdrojů mobilních zařízení, jako stav paměti, baterie nebo Wi-Fi adaptéru, vzdáleně přistupovat k logům apod.