Wavelink Telnet Client je klientský software pro mobilní zařízení a Windows PC pro terminálové emulace VT, HP, 5250 a 3270. Součástí systému terminálové emulace je komplexní podpora pro konfiguraci zařízení a údržbu připojení k hostitelským systémům. Terminálové emulace od Wavelinku zaujímají na průmyslových mobilních zařízeních vedoucí postavení - na světě se používají na více než 4 miliónech mobilních zařízeních. Unikátní vlastností systémů Wavelink Telnet je integrovaná podpora vstupu dat ze snímače čárových kódů, čtečky RFID, čtečky magnetických karet, dotykového displeje nebo hlasu.
Terminálové emulace od Wavelinku (Wavelink TE) podporují zařízení od všech důležitých výrobců hardware pro mobilní zpracování dat včetně produktů Zebra (Symbol, Motorola), Datalogic, Intermec, Psion Teklogix, LXE, Honeywell (HHP, Intermec), Denso a dalších. Kromě tradičních operačních systémů, tj. Windows CE, Windows Mobile, desktop Windows, Palm a DOS programy Wavelink TE podporují i Android OS a iOS.
Vlastnosti klientů Wavelink Telnet
Bezpečnost
Programy Wavelink TE představují průmyslový standard pro mobilní zařízení. Obsluha mobilních zařízení může bez obav provádět restarty, měnit baterie atd. Přístup do nastavení protředí Telneta či operačního systému je možný pouze se znalostí hesla. Podporována jsou v zásadě jakákoliv bezdrátová prostředí včetně bežných Wi-Fi sítí a WWAN. Přenosy dat jsou bezpečné: kromě běžného telnetového připojení jsou podporovány i standardy SSH a SSL.
Podpora hlasu
Terminálové emulace lze snadno rozšířit o podporu hlasových technologií v systému Wavelink Speakeasy. Hlasové řešení nevyžaduje žádné modifikace hostitelské serverové aplikace stejně tak jako žádný specializovaný server pro podporu hlasu. Zpracování hlasu probíhá plně na mobilním klientovi. Systém Wavelink Speakeasy představuje zajímavé a levné řešení systémů řízených hlasem pro existující aplikace.
Wavelink Telnet nabízí nástroje pro zjednodušení IT podpory mobilních zařízení. Konfigurace zařízení je možná buď lokálně přes MS ActiveSync z konfigurační utility nainstalované na PC anebo vzdáleně prostřednictvím MDM systémů. Po uvedení zařízení do provozu nemají IT pracovníci prakticky žádné starosti s podporou, reinstalací či rekonfigurací zařízení. Administrátoři mají k dispozici session logy, historii čtení čárových kódů, stavu baterie aj., s jejichž využitím lze snadněji diagnostikovat případné problémy.
Uchování připojení = Session Persistence
S využitím volitelného systému Wavelink ConnectPro (licence zdarma) lze uchovávat otevřené telnet session i při výpadku RF signálu, při restartech mobilních zařízení, výměně baterií apod. Konektivitu k hostitelskému serveru zajišťuje Wavelink ConnectPro, který po opětovném připojení mobilního zařízení vrací terminálovou emulaci do stejného stavu jako před výpadkem.
Podpora WWAN
V nastavení hostitelských profilů lze zadat požadavek na incializaci WWAN připojení na začátku telnetové session a zajistit tak konektivitu přes mobilní síť v případě, že lokální Wi-Fi síť není dostupná. Administrátor může rovněž zadat, jestli se má po odpojení všech telnetových sessions WWAN připojení automaticky ukončit.
Skriptování
Skripty vykonávané Telnet klientem lokálně na mobilním zařízení dokáží zjednodušit aplikace a snížit počty chyb díky automatizování určitých uživatelských postupů. Skripty lze vytvářet v intuitivním Script Editoru na PC. Pro odhalení případných chyb ve skriptech je k dispozici debugger pro Script Editor.
Změna formátování obrazovek = Screen Reformatter
Pomocí terminálové emulace lze zachytit obrazovky na klientovi a pomocí WYSIWYG editoru provést změnu jejich formátování tak, aby co nejlépe splnily uživatelskou přívětivost aplikace. Lze tak například změnit velikost a barvu písma, změnit pozici textů na obrazovce, provést překlad aplikace do jiného jazyka apod. Změna formátování obrazovek přispívá k lepší přehlednosti a většímu komfortu uživatele při ovládání aplikace. Formátování obrazovek lze do mobilních zařízení zavést vzdálené pomocí systému Wavelink Avalanche nebo přes lokální připojení (USB, RS-232).
Snadné ovládání
Bezdrátový update klientů a nastavení
Pro významné snížení nákladů při změně emulačních parametrů nebo update telnetových klientů je k dispozici centrální management prostřednictvím systému Wavelink Avalanche (pro správu předlicencovaných telnetových klientů je zdarma). Administrátor má rovněž přehled o stavu jednotlivých mobilních zařízení.